Onderzoek

De nieuwste publicatie van de Huurdersvereniging Oost in samenwerking met het Spekulatie Onderzoekscollectief is op dinsdag 14 september aan de raadsleden van het stadsdeel Oost gepresenteerd.

Het boekje; ‘In de lift: een kritisch perspectief op de gentrificatie van de Amsterdamse Indische buurt’ vertelt aan de hand van vier voorbeelden over de gevolgen van het stadsdeelbeleid in deze buurt om ‘veryupping’ aan te moedigen en te faciliteren.

Jarenlang achterstallig onderhoud door woningcorporaties, dubieuze tijdelijke contracten, stadsdeelambtenaren en vastgoedspeculanten die proberen huurders te verjagen en de terugkeer van elders uitgekochte vastgoedbazen.

Het stuk eindigt met de vraag: kiest het nieuwe stadsdeel Oost voor de bewoners van de Indische buurt, of gaat zij verder met dit regressieve beleid?

Download hier het onderzoek (600 kb).

Meest recente berichten

contributie

Beste leden. Ondanks de corona gaan wij natuurlijk gewoon door. Voor die leden die gewend waren de contributie per acceptgiro te betalen, dat kan niet meer. Wilt u de contributie 2020 zelf overmaken op gironummer NL 34 0009 2732 87 tnv huurdersvereniging oost. u kunt ons ook machtigen om 1 keer per jaar de contributie a 10 euro van uw rekening af te schrijven. vult u dan het formulier bij lid worden in.

Het bestuur.

1. spreekuren Reacties uitgeschakeld voor spreekuren
  2. Nieuwsbrief no 1 Reacties uitgeschakeld voor Nieuwsbrief no 1
  3. Succes! Reacties uitgeschakeld voor Succes!
  4. Nieuwsbrief 3-2019 Reacties uitgeschakeld voor Nieuwsbrief 3-2019
  5. RODDEL EN ACHTERKLAP Reacties uitgeschakeld voor RODDEL EN ACHTERKLAP
  6. LET OP SPREEKUUR BETONDORP Reacties uitgeschakeld voor LET OP SPREEKUUR BETONDORP
  7. Duurzaam Reacties uitgeschakeld voor Duurzaam
  8. Vacature Bestuurslid (m/v) Reacties uitgeschakeld voor Vacature Bestuurslid (m/v)
  9. OPZEGGING LIDMAATSCHAP HA Reacties uitgeschakeld voor OPZEGGING LIDMAATSCHAP HA
  10. Maak een eind aan FLEXCONTRACTEN ! Reacties uitgeschakeld voor Maak een eind aan FLEXCONTRACTEN !
  11. HA CRISIS Reacties uitgeschakeld voor HA CRISIS
  12. Verklaring verwijdering nieuwsbrief 5 Reacties uitgeschakeld voor Verklaring verwijdering nieuwsbrief 5
  13. Bewoners winnen van Anti-kraak BV en Stadgenoot Reacties uitgeschakeld voor Bewoners winnen van Anti-kraak BV en Stadgenoot
  14. Nieuw bewonersinitiatief dubbelglas in Tweede Oosterparkstraat Reacties uitgeschakeld voor Nieuw bewonersinitiatief dubbelglas in Tweede Oosterparkstraat
  15. Verruiming van de Leegstandwet. Wat vind jij daarvan? Reacties uitgeschakeld voor Verruiming van de Leegstandwet. Wat vind jij daarvan?
  16. De jacht op huurders gaat door Reacties uitgeschakeld voor De jacht op huurders gaat door
  17. Het leed dat splitsen heet Reacties uitgeschakeld voor Het leed dat splitsen heet
  18. Kort Geding tegen “gluurverhoging” Reacties uitgeschakeld voor Kort Geding tegen “gluurverhoging”
  19. Nieuwsbrief 2012 – 2 Reacties uitgeschakeld voor Nieuwsbrief 2012 – 2
  20. Stadsdeel Oost handhaaft op WAT??! Reacties uitgeschakeld voor Stadsdeel Oost handhaaft op WAT??!
  21. Strafwerk voor commissie wonen (inspraaktekst 28-11-2011) Reacties uitgeschakeld voor Strafwerk voor commissie wonen (inspraaktekst 28-11-2011)
  22. Woonbond en HV Amsterdam zetten rechtszaak over maximumhuren door Reacties uitgeschakeld voor Woonbond en HV Amsterdam zetten rechtszaak over maximumhuren door