Privacyverklaring

Algemeen

Deze privacyverklaring is van toepassing op alle handelingen van Huurdersvereniging Oost-Watergraafsmeer (hierna: HO) met betrekking tot (persoons)gegevens. De HO is belangenbehartiger voor huurders, woningzoekenden en kleine ondernemers. In bepaalde gevallen hebben wij uw persoonsgegevens nodig om ons werk te kunnen doen.

Wij gaan zorgvuldig en vertrouwelijk met uw (persoons)gegevens en privacy om. Hierbij volgen wij de richtlijnen van de Algemene Verordening Gegevensbescherming.

Uw persoonsgegevens

Persoonsgegevens zijn bijvoorbeeld: naam, adres, email en telefoonnummer, maar ook een foto of afbeelding. Onze vereniging gebruikt of bewaart gegevens van personen, groepen of organisaties met wie wij een directe of indirecte relatie mee hebben.

Gegevens slaan wij op na uw instemming en dus altijd in overleg. Ook slaan wij gegevens op als het absoluut noodzakelijk is voor het werk en doel van onze vereniging.

Deze (persoons)gegevens worden voor verschillende doeleinden verwerkt, zoals onze administratie, ledenwerving, verwerking van donaties, contributieverwerking. Voor uitnodigingen van activiteiten, cursussen en bijeenkomsten. Of bijvoorbeeld voor infoverstrekking over de HO.

Derden

Wij delen uw gegevens niet met derde partijen. Mocht dit in bepaalde gevallen noodzakelijk zijn, dan maken wij dat aan u bekend.

Bewaren & Inzien

De HO bewaart persoonsgegevens niet langer dan nodig is voor onze werkzaamheden. Gegevens die niet meer nodig zijn worden direct verwijderd of bewaard met een maximum van drie jaar. Na 3 jaar schoont de HO bestanden met persoonsgegevens op.

Lidmaatschap: uitzondering hierop zijn de gegevens van onze leden. Deze ledengegevens bewaren wij tien jaar.

Sollicitaties: uw gegevens bewaren wij om de sollicitatieprocedure te verwerken en om op geschiktheid te beoordelen. Eveneens om onze wervings- en selectieprocedure te verbeteren. Wij bewaren uw sollicitatiegegevens één jaar. Hiervan stellen wij u op de hoogte.

Voor alle (persoons)gegevens geldt: het Bestuur gaat vertrouwelijk om met uw informatie! Evenals de door het Bestuur aangewezen medewerkers die administratieve handelingen uitvoeren voor de vereniging.

Vragen

Wilt u uw gegevens inzien, (deels) aanpassen of deels of geheel laten verwijderen?

Hebt u nog vragen of opmerkingen over deze Verklaring? Neem dan contact met ons op!

Contact met de HO

Huurdersvereniging Oost | Boerhaavestraat 46hs, 1091 AN | Amsterdam

Info (at) huurdersverenigingoost.nl

Of via het contactformulier op de website. Hartelijk dank!

Digitaal gebruik site | welke persoonlijke gegevens we verzamelen en waarom we die verzamelen

Reacties van bezoekers

Als bezoekers reacties achterlaten op de site, verzamelen we de gegevens getoond in het reactieformulier, het IP-adres van de bezoeker en de browser user agent om te helpen spam te detecteren.

Een geanonimiseerde string, gemaakt op basis van je e-mailadres (dit wordt ook een hash genoemd) kan worden gestuurd naar de Gravatar service indien je dit gebruikt. De privacybeleidspagina kun je hier vinden: https://automattic.com/privacy/. Nadat je reactie is goedgekeurd, is je (eventuele) profielfoto publiekelijk zichtbaar in de context van je reactie.

Ook bij het invullen van ons Contactformulier wordt naar je gegevens gevraagd en wordt verwezen naar deze Privacyverklaring.

Ingesloten inhoud van andere websites

Berichten op deze site kunnen ingesloten (embedded) inhoud bevatten (bijvoorbeeld video’s, afbeeldingen, berichten, etc.). Ingesloten inhoud van andere websites gedraagt zich exact hetzelfde alsof de bezoeker deze andere website heeft bezocht.