Nieuwsbrief no 1

2019 was een zwaar jaar voor de belangenbehartigers van huurders in Amsterdam.  Na de teloorgang van de HA door wangedrag van sommige bestuurders, heb ik u beloofd om alles in het werk te stellen voor een nieuwe stedelijke vereniging.

Maar uw bestuur heeft er goede hoop in dat wij ons werk goed gedaan hebben. Wij zullen ons natuurlijk blijven inzetten om een goede vertegenwoordiging voor de Amsterdamse huurders aan te sturen en zeker ons zegje doen op zijn tijd.

Intussen heeft het werk in Oost niet opgehouden dat ging gewoon door. Zoals u heeft kunnen lezen hebben wij spreekuren in Betondorp moeten gaan organiseren in verband met de grote reorganisatieplannen van Eigen haard. Dit loopt naar behoren denk ik. Ik krijg tenminste geen klachten van de leden aldaar.

Onze radio-uitzending op den donderdagmiddag van 15.00 uur tot 17.00 uur wordt goed beluisterd. Overleg met de gemeente gaat zoals wij dat gewend zijn. Dus eigenlijk hebben wij als bestuur geen klagen. Behalve dat de leden nog wat moeite hebben om in het bestuur te komen zitten. Wij hebben echt bestuursleden nodig!

Ook wat vrijwilligers voor de radio zouden wij goed kunnen gebruiken. Hoeft geen hele dagen te zijn, een paar uurtjes per week om te helpen het programma samen te stellen zou uw bestuur al enorm verlichten. Schrijft u graag en lijkt het u om b.v. nieuwsbrieven en dergelijke te schrijven welkom. Wij hebben op 15 februari een huurderscafé gehouden in café Sport . Dit mag een succes genoemd worden.

Beste mensen, ik moet in verband met de vele vergaderingen het deze keer kort houden. Ook uw voorzitter heeft maar 24 uur in een etmaal, en een eigen leven in de tijd die rest.

Wij hopen u binnenkort weer eens te zien.  F. Ondunk voorzitter