Wat doen wij?

Georganiseerde en individuele huurders ondersteunen, adviseren en informeren en huurders organiseren. Aandachtspunten zijn de rechtspositie van huurders, goed onderhoud van woningen, het behoud van voldoende betaalbare huurwoningen, een goede en veilige woonomgeving en inspraak van huurders bij renovatie, sloop en nieuwbouw.

De huurdersvereniging heeft veel kennis en ervaring verzameld, die kan worden uitgewisseld en gebruikt door andere huurders. De Huurdersvereniging Oost is er voor alle georganiseerde en individuele huurders uit Oost/. Met de Huurdersvereniging hebben de huurders een sterke stem bij de vorming van het beleid bij stadsvernieuwing, renovatieprojecten, omzetten van huur in koopwoningen en behoud van betaalbare huurwoningen. Het is een platform voor onderling contact, kennisuitwisseling en –overdracht.

Recente berichten

OPZEGGING LIDMAATSCHAP HA

Beste leden,

zoals eerder met u gecommuniceerd heeft u bestuur samen met andere lokale verenigingen het lidmaatschap van de Huurdersvereniging Amsterdam opgezegd. Het was voor u bestuur niet mogelijk om langer het gedraai en vreemd gedrag te accepteren. Het door zichzelf in leven geroepen interim bestuur vind het niet nodig om de lid organisaties te informeren, over die zaken die voor ons belangrijk zijn.
Ter uwer informatie de opzeggingsbrief zoals door ons verzonden.

Amsterdam 31 oktober 2017.

Aan de Huurdersvereniging Amsterdam

Amsterdam, 31 oktober 2017

Geacht Bestuur,
Bij deze wil ik U mededelen dat onderstaande Huurdersverenigingen na rijp beraad en in overleg met haar leden, tot de treurige conclusie zijn gekomen dat de Huurdersvereniging Amsterdam niet meer of in ieder geval in onvoldoende mate de belangen van huurders in Amsterdam behartigt, en aldus zeggen wij per een januari 2018 onze lidmaatschap op.Steeds meer zien wij dat de Huurdersvereniging Amsterdam(de HA) meer kijkt naar haar eigen belang in casu het sluiten van overeenkomsten met betrokken partijen om haar subsidie te rechtvaardigen dan naar de belangen van de huurders in Amsterdam waarvoor zij is opgericht.
Ook vertegenwoordigt de Huurdersvereniging Amsterdam niet meer alle huurders in Amsterdam in gelijke mate, immers zij stelt dat de belangen en inbreng van de koepels leidend zijn(januari 2017).Ook de verandering van de statuten in december 2016 weegt niet in het voordeel van de HA ons inziens, de statutenverandering die moest zorgen voor een vernieuwde HA zorgde voor een directeur die niet te sturen was door het nieuwe bestuur, een leegloop van medewerkers en chaos en wanorde in en extern en zorgde voor een niet democratische sfeer binnen de HA.
De gevolgen zijn dan ook dien overeenkomstig , vier van de vijf bestuursleden treden af binnen een half jaar. Dan blijkt ook waarom .Waar in een ontwikkelingsland gesproken zou worden van corrupt gedrag werd er in de HA gesproken van onvoldoende informatie en onbegrip en gezeur van sommige leden. Laten we eerlijk zijn, een voorzitter die zich zelf benoemt tot directeur is niet correct, 36 000 euro netto voor 6 maanden werk is wel heel goed verdiend!!Terwijl vrijwilligers moeten vechten om een tegemoetkoming te krijgen van de HA. Dit zijn feiten waar een ieder zijn subjectieve waarde aan kan geven maar waar wij , onderstaande verenigingen, van oordeel zijn dat er een grens is overschreden van goed en integer bestuur.
De huurders van Amsterdam verdienen een organisatie en een bestuur die voor hun belangen strijdt met overtuiging zonder zich te richten op subsidie of carriere mogelijkheden voor hun zelf. Het is tijd om te handelen in het belang van de huurders van Amsterdam want in gepraat kan je niet wonen.
Met vriendelijke groet Daniel Bosch,
namens, HVG Oost, HB Zuid, HV de Pijp, HVWesterpark

1. VACATURE Reageren uitgeschakeld
  2. SP wethouder Ivens biedt geen oplossing voor huisuitzetting gezin met kind Reageren uitgeschakeld