Het leed dat splitsen heet

Het leed dat splitsen heet from Huurdersvereniging Oost on Vimeo.

Een video-verslag van problemen met splitsen in Amsterdam-Oost.

Vanaf de Invoering van het splitsinggebeuren worden wij overspoeld met klachten van huurders. Enerzijds de door sommige als ongewenste druk van ambtenaren ervaren bemoeienis, maar ook over de werkelijk hemeltergende toestand van oplevering, wat in strijd is met de kwaliteitseisen die door het bestuur in overleg met ons zijn vastgesteld.

Met de regelmaat van de klok krijgen wij te horen en na controle ook te zien hoe hier met reuzenschoenen alle regelgeving wordt vertrapt. Bijvoorbeeld: niet behoorlijk afgewerkte wanden, rotte draagbalken en rotte dragers op balkons.

Wij hebben de diverse besturen hier herhaaldelijk op gewezen maar met weinig resultaat. Vandaar dat wij het nu maar eens op deze wijze onder de aandacht brengen. Misschien dat de politici nu eens wakker worden en er eindelijk iets aan gaan doen. Ambtenaren horen hun werk goed uit te voeren zeker voor de enorme salarissen die zij betaald krijgen. En niet, als ze op fouten worden gewezen, met excuses komen van: ‘ik was zeker verblind door de nieuwe keuken’  Of, ook zo’n slappe, ‘toen ik keek was er niets aan de hand’. In een paar dagen rotten er geen balken door en staat er geen zwarte schimmel op de muren.

Wij hebben nu een paar van de vele gevallen in een filmpje verwerkt zodat u zelf kunt zien waar het om gaat. Beelden zeggen waarschijnlijk meer als woorden.

OM EEN VUIST TE KUNNEN MAKEN TEGEN DEZE EN ANDERE WANTOESTANDEN OP DE WONINGMARKT: WORD LID VAN DE HUURDERSVERENIGING. SAMEN STAAN WE STERK!