VACATURE

Bestuurslid (m/v)

Wie zijn wij:

Huurdersvereniging Oost komt op voor de bewoners van Amsterdam oost. De thuisbasis van Huurdersvereniging Oost is stadsdeel Oost, maar we zijn ook regelmatig actief richting het stadshuis en Den Haag. We hebben enkele honderden leden! J We hebben een activistische inslag, maar zijn daarnaast met diverse partijen in overleg. Wonen is een eerste levensbehoefte waarbij op buurtniveau vaak behoorlijk strijd moet worden geleverd. We geven huurders eerstelijns hulp, waarbij politieke en media aandacht regelmatig word ingeroepen. We zijn natuurlijk ook actief met de website en social media en zijn regelmatig in de rechtbank te vinden.

We trekken samen op bij:

• Ondersteuning bieden aan huurders met een conflict met hun huisbaas
    of overheden
  • Versterken van de organisatorische capaciteiten van huurders in een collectief verband
  • Overleg voeren met andere huurdersorganisaties, politici, !Woon Oost en huurrechtadvocaten
  • Organiseren van verbredende acties, publiciteit, campagnes en debatten
  • Waar nodig bied Stichting !WOON hierbij ondersteuning.

Als vrijwilliger actief zijn voor Huurdersvereniging Oost is absoluut niet slaapverwekkend!

Wij vragen:

• Je bent realistisch, zelfverzekerd, hulpvaardig, betrouwbaar en je hebt affiniteit met de bewoners van Oost.
  • Je snel bereikbaar per telefoon en e-mail, je kunt goed samenwerken, strategisch denken, affectief communiceren en pakt snel nieuwe vaardigheden op.
  • EN je bent niet bang om bij contactpersonen in het vastgoed en bij de overheid respect af te dwingen voor de belangen van de bewoners!
  • Minimaal 8 uur per maand beschikbaar, in te delen naar wens

Wij bieden:
Toegang tot scholing en informatiemateriaal, vergoeding van je onkosten EN super vet voor op je CV
Spreekt dit je aan, stuur dan een e-mail met CV naar Frans Ondunk, (Voorzitter Huurdersvereniging Oost)  info@huurdersverenigingoost.nl