DISCUSSIE PASSEND WONEN!

NIET WONEN!

KOMT ALLEN OP WOENSDAG 14 NOVEMBER 20.00 UUR POST OOST

WIJTTENBACHSTRAAT 36

Met drang en dwang verhuizen!

Huurdersvereniging Amsterdam Oost en buurtkrant Dwars door de buurt organiseren een discussieavond over Passend Wonen.

Plannen van corporaties en de regeringscoalitie sijpelen af en toe door in het nieuws. Dit zijn deels nog proefballonnen, maar de beleidsmakers gaan nijver door met het omvormen van de woningmarkt. We willen niet wachten tot gedane zaken geen keer meer kunnen nemen. Daarom organiseert Dwars door de buurt samen met de Huurdersvereniging Oost een discussieavond over Passend Wonen, de afbraak van het huurrecht en de nijpende woningmarkt.

Spekers PvdA SP huurdersorganisatie

NIEUWSBRIEF NO 2- 2018

NIEUWSBRIEF NO. 2 2018

Beste leden,

Even een update van de ontwikkelingen in verband met het oprichten van een nieuwe gemeentelijke huurdersvereniging. U weet dat de HA op 7 december 2017 is opgeheven. In verband van handelingen van het bestuur wat wij geen malversaties mogen noemen.U zult zich herinneren dat het toenmalig bestuur een functie heeft gecreëerd voor de voorzitter ala € 63 000 p.j. En er rekeningen naar betalingen zijn uitgeschreven.Maar goed het zijn de bevindingen van de rekenkamer Amsterdam, dus zullen wij er geen commentaar op geven.

Ten gevolge hiervan heeft de gemeente de !WOON en Kennis en adviescentrum van de Woonbond, de opdracht gegeven om de mogelijkheden te verkennen om een nieuwe huurdersvereniging op te richten in de gemeente Amsterdam.Hieraan geven wij natuurlijk  ruimschoots medewerking. Al kost het u bestuur heel veel tijd.Maar wij onderschrijven de noodzaak van een vereniging die alle huurders van Amsterdam vertegenwoordigd. Wij hebben ons daar altijd al voor ingezet.Het blijkt dat de koepels van de gelegenheid gebruik willen maken om een federatie op te richten van alleen koepels. Wij vinden dit onacceptabel de koepels hebben geen echt vrijwillige leden. Zij krijgen van de corporatie een vergoeding per verhuurd appartement.

Daarbij dwingen zij in strijd met de Nederlandse grondwet de huurders om lid te worden van hun organisatie. Wij hebben een grondwettelijk recht van vrijheid van verenigen.Daarbij negeren zij het feit dat er huurders van hun corporatie lid zijn van lokale verenigingen.Het streven van de lokale verenigingen is om te komen naar een vereniging van lid organisaties. Met gelijk stemrecht per vereniging. Een sterke staf die namens de lid organisaties de onderhandelingen zulle voeren onder toezicht van een bestuurder. De lokale verenigingen zouden een vergoeding moeten krijgen gelijk de koepels per verhuurd appartement per corporatie.

Dat om scholing en ruimte voor vergaderen en informeren mogelijk te maken.Het is een lang proces wat zeer zorgvuldig moet gebeuren. Wij houden u op de hoogte.Intussen gaan de werkzaamheden voor onze vereniging gewoon door. Er is nog steeds overleg met corporatie directie en gemeente. Samenwerking met !Woon gaat goed.

Ondersteuning van bewonerscommissie bij renovatie en sloop/nieuwbouw  is weliswaar veel werk maar we redden het nog steeds.

Het radioprogramma op stads FM  bij salto iedere donderdag van 13.00 tot 15.00 uur Mogen we ook niet over klagen. We missen hier wel de medewerking van onze leden. Wij zouden graag van u willen horen waar wij in de uitzending aandacht aan zouden moeten besteden.

Uw vereniging is nog steeds dringend op zoek naar bestuursleden.

Zie voor informatie onze site.

Namens het bestuur Frans Ondunk

Stads FM 106.8 telefoonnummer tijdens de uitzending 020-7884305

IN LIJN DER VERWACHTING. Terra heeft het voor elkaar

Huurderskoepels zeggen vertrouwen in Huurdersvereniging Amsterdam op
De huurdersorganisaties Arcade, HBVA, HYA, Huurgenoot en HBO-Argus hebben vandaag aan de Huurdersvereniging Amsterdam (HA) en aan wethouder Ivens laten weten dat zij hun lidmaatschap van de Huurdersvereniging Amsterdam opzeggen. Eerder deze maand deden de buurtgerichte huurdersverenigingen HVG Oost, HB Zuid, HV de Pijp, HVWesterpark al hetzelfde.

De Huurdersvereniging Amsterdam is opgericht als overkoepelende vereniging van meerdere huurdersorganisaties. De HA kent huurderverenigingen uit de stadsdelen en organisaties van huurders van woningcorporaties, de zogeheten ‘koepels’. Namens hen overlegt de HA met de gemeente en de federatie van woningcorporaties (AFWC) over gezamenlijke prestatieafspraken. De betrokkenheid van huurders daarbij is sinds de nieuwe Woningwet wettelijk verankerd.
Het rommelt al langere tijd bij de HA. In de zomer stapten vier van de vijf bestuursleden op. Bovendien startte de gemeente toen ook een onderzoek naar de financiële administratie van de vereniging en stopte de subsidieverstrekking met uitzondering van loonbetaling. De resultaten van dat onderzoek werden in september verwacht, maar de gemeente heeft de uitkomsten (nog) niet naar buiten gebracht.
Die huurderskoepels van de corporaties De Key, De Alliantie, Ymere  Stadgenoot en Eigen Haard, zeggen geen oplossing te zien meer voor de aanhoudende reeks van conflicten en ruzies die de Huurdersvereniging al geruime tijd teisteren. De huurderskoepel van Rochdale had zich al geruime tijd geleden teruggetrokken.
Arcade, HBVA, HYA, Huurgenoot en HBO-Argus wijzen in hun opzeggingsbrief op een vereniging waarin de leden nauwelijks inbreng in het beleid hebben. “Er is te weinig transparantie en de vereniging wordt al meer dan een jaar door ruzies en reorganisaties verscheurd.”

De huurderorganisaties van de corporaties wijzen op hun verantwoordelijkheid om voor hun achterban goede en heldere afspraken over het aanbieden van sociale huurwoningen in Amsterdam te maken. Die taak willen de huurdersorganisaties nu zelf in afspraak met de gemeente oppakken. “Huurders hebben recht op een sterke zakelijke Huurdersvereniging die met de inbreng van de leden huurders in Amsterdam op de kaart zet. Dat is binnen de HA niet meer mogelijk.”
We zullen linksom of rechtsom een manier moeten vinden om samen te werken. in het belang van de Amsterdamse huurders!

OPZEGGING LIDMAATSCHAP HA

Beste leden,

zoals eerder met u gecommuniceerd heeft u bestuur samen met andere lokale verenigingen het lidmaatschap van de Huurdersvereniging Amsterdam opgezegd. Het was voor u bestuur niet mogelijk om langer het gedraai en vreemd gedrag te accepteren. Het door zichzelf in leven geroepen interim bestuur vind het niet nodig om de lid organisaties te informeren, over die zaken die voor ons belangrijk zijn.
Ter uwer informatie de opzeggingsbrief zoals door ons verzonden.

Amsterdam 31 oktober 2017.

Aan de Huurdersvereniging Amsterdam

Amsterdam, 31 oktober 2017

Geacht Bestuur,
Bij deze wil ik U mededelen dat onderstaande Huurdersverenigingen na rijp beraad en in overleg met haar leden, tot de treurige conclusie zijn gekomen dat de Huurdersvereniging Amsterdam niet meer of in ieder geval in onvoldoende mate de belangen van huurders in Amsterdam behartigt, en aldus zeggen wij per een januari 2018 onze lidmaatschap op.Steeds meer zien wij dat de Huurdersvereniging Amsterdam(de HA) meer kijkt naar haar eigen belang in casu het sluiten van overeenkomsten met betrokken partijen om haar subsidie te rechtvaardigen dan naar de belangen van de huurders in Amsterdam waarvoor zij is opgericht.
Ook vertegenwoordigt de Huurdersvereniging Amsterdam niet meer alle huurders in Amsterdam in gelijke mate, immers zij stelt dat de belangen en inbreng van de koepels leidend zijn(januari 2017).Ook de verandering van de statuten in december 2016 weegt niet in het voordeel van de HA ons inziens, de statutenverandering die moest zorgen voor een vernieuwde HA zorgde voor een directeur die niet te sturen was door het nieuwe bestuur, een leegloop van medewerkers en chaos en wanorde in en extern en zorgde voor een niet democratische sfeer binnen de HA.
De gevolgen zijn dan ook dien overeenkomstig , vier van de vijf bestuursleden treden af binnen een half jaar. Dan blijkt ook waarom .Waar in een ontwikkelingsland gesproken zou worden van corrupt gedrag werd er in de HA gesproken van onvoldoende informatie en onbegrip en gezeur van sommige leden. Laten we eerlijk zijn, een voorzitter die zich zelf benoemt tot directeur is niet correct, 36 000 euro netto voor 6 maanden werk is wel heel goed verdiend!!Terwijl vrijwilligers moeten vechten om een tegemoetkoming te krijgen van de HA. Dit zijn feiten waar een ieder zijn subjectieve waarde aan kan geven maar waar wij , onderstaande verenigingen, van oordeel zijn dat er een grens is overschreden van goed en integer bestuur.
De huurders van Amsterdam verdienen een organisatie en een bestuur die voor hun belangen strijdt met overtuiging zonder zich te richten op subsidie of carriere mogelijkheden voor hun zelf. Het is tijd om te handelen in het belang van de huurders van Amsterdam want in gepraat kan je niet wonen.
Met vriendelijke groet Daniel Bosch,
namens, HVG Oost, HB Zuid, HV de Pijp, HVWesterpark

Maak een eind aan FLEXCONTRACTEN !

Actie tegen huisuitzetting gezin met baby in Amsterdam

Busra, haar man Zoubair en hun baby Souhaib dreigen per 1 oktober in
Amsterdam dakloos te worden gemaakt door woningcorporatie De Key. Steeds
meer huurders zoals zij komen dankzij onzekere flexhuurcontracten op
straat terecht. In Amsterdam was in 2016 al meer dan de helft van de
nieuwe verhuringen met een onzeker tijdelijk huurcontract, en werden 374
kinderen dakloos door huisuitzettingen. “We vragen mensen dan ook om hun
stem te laten horen, want vandaag zijn wij het, maar morgen iemand
anders.” stelt Busra.

Met de actiecampagne voor woon- en bestaanszekerheid #FuckFlex startten
Busra, de Bond Precaire Woonvormen, Doorbraak en Niet Te Koop afgelopen
maand een petitie. Hierin wordt De Key opgeroepen dit gezin niet op straat
te zetten. Op 12 september 14:00 wordt deze breed gesteunde petitie, die
meer dan 800 keer ondertekend is, overhandigd bij het hoofdkantoor van De
Key. Ook wordt daar dan een flexcrèche geopend: een pop-up opvang voor
(flex)huurders die dakloos worden gemaakt. Iedereen wordt opgeroepen om te
komen en rolkoffers, yogamatjes en/of kinderspeelgoed mee te nemen. Ook
kinderen zijn van harte welkom.

Flexhuren, het fenomeen van tijdelijke in plaats van vaste huurcontracten,
heeft een grote vlucht genomen. Tegelijkertijd keldert het aantal sociale
huurwoningen en groeien de wachtlijsten. “Door gebrek aan alternatieven
zijn woningzoekenden veroordeeld om te leven als flexnomaden, zwervend van
tijdelijk onderkomen naar tijdelijk onderkomen.” aldus Abel Heijkamp van
de Bond Precaire Woonvormen. “Ze kunnen geen zeker en veilig bestaan
opbouwen.” De Key is met haar nieuwe beleid “Ruimte voor beweging’ nu
zelfs bezig om al haar huurwoningen te flexibiliseren en tijdelijk te
maken. Zo komen steeds meer jonge huurders en gezinnen in de knel.

De organsaties vinden dat De Key haar verantwoordelijkheid moet nemen en
woonzekerheid moet geven aan al haar huurders. “Wij willen een stad voor
iedereen. Dat gaan we op 12 september opeisen”. Busra is strijdbaar en
niet van plan op straat te gaan leven: “Ik ga op 1 oktober niet uit mijn
woning als er geen alternatief is. Ik blijf er net zo lang wonen tot ze of
met een oplossing komen, of ik zelf iets heb gevonden. Ik ga niet met mijn
kind op straat leven.”

De petitie-overhandiging is onderdeel van de #FuckFlex campagne voor
bestaanszekerheid. Dat begint bij het opeisen van goede en stabiele
huisvesting voor iedereen. Deze campagne is een initiatief van de Bond
Precaire Woonvormen. De actie wordt onder meer ondersteund door,
Doorbraak, Niet te Koop, Huurdersvereniging Oost, Faircity en IBW-N. Op 12
september 14:00 gaan we samen met deze organisaties, huurders en kinderen
een signaal voor de toekomst afgeven. Een zekere woning; dat verdient
iedereen. Kom zoveel mogelijk.

HA CRISIS

Beste Leden,

2016 was een bewogen jaar. Bij de Huurdervereniging Amsterdam (HA) was en is sprake van een crisis. Dat is jammer en dit des temeer omdat de wethouder wonen van Amsterdam, van mening is en was dat de gesprekspartner van de gemeente de HA is, en niet de lokale verenigingen. Huurdersvereniging Oost deelt op grond van Artikel 8 van de grondwet (dat gaat over vrijheid van verenigen) deze mening niet en heeft dit de wethouder en zijn ambtenaren meermaals laten weten. De gesprekspartner van de wethouder is dus een vereniging in crisis (de HA) en lokale verenigingen die wel goed functioneren, niet. Dat vinden wij een gemiste kans.
De crisis bij de HA is op meerdere algemene ledenvergaderingen aan bod geweest en ook uw vereniging was daarbij aanwezig. Helaas verliepen de vergaderingen vorig jaar zonder uitzondering zeer rommelig en ongeorganiseerd. Dit ondanks het inhuren van externen zoals technische voorzitters. Agendapunten die van groot belang waren zijn niet behandeld. Wij denken dat dit in een aantal gevallen met opzet is gedaan.
Op de algemene ledervergadering van de HA van 22 december jl. hebben we een nieuw bestuur gekozen. Dit bestuur is op 1 januari 2017 aangetreden.
Op deze vergadering hebben een aantal lokale verenigingen en 1 koepel een motie ingediend om te voorkomen dat oud bestuursleden zichzelf een betaalde functie bij de HA zouden doen toekomen. Het zal misschien niet verrassen dat deze motie vanwege “tijdgebrek” niet behandeld kon worden. De lokale verenigingen waren het hier niet mee eens maar begrepen wel dat de gehuurde zaal wegens de inmiddels voortgeschreden tijd van de avond leeg moest worden opgeleverd. Er is nog wel gezegd dat als de motie niet behandeld wordt men totdat deze behandeld is, geen oud bestuursleden mag aannemen in een functie bij de HA. Half januari kwamen wij erachter dat de terugtredende voorzitter zichzelf een baan had doen toekomen. Ze was op dat moment (de laatste week van december) nog in functie als voorzitter en heeft zichzelf met ingang van 1 januari in dienst genomen.
De Huurdersvereniging Oost maar ook anderen zijn van mening dat dit echt niet kan en hoort en vinden dat er sprake is van zelfverrijking van de ex-voorzitter van de HA met gemeenschapsgeld. Deze situatie achten wij niet acceptabel.
Wij hebben hierover inmiddels meerdere malen aan de bel getrokken maar er werdt niet of nauwelijks op gereageerd.
Enfin na enige publicaties in het parool en het aftreden van 4 bestuursleden. Is ook de gemeente wakker geworden. Gevolg een subsidiestop behalve voor de salarissen, een nieuw rapport van een accountent, die niet met de HA verbonden is Het bestuur op dat moment bestaand uit 1 persoon (de penningmeester). heeft toch besloten tot een algemene vergadering gesteund door de hv bos en lommer, te houden. De bedoeling het bestuur over de jaarrekening 2016 te dechargeren. Hierin konden de lokale verenigingen zich niet vinden. Wij vinden dat wij geen decharge kunnen geven over een jaarrekening die door de gemeente word onderzocht. De lokale verenigingen Huurdersvereniging oost huurdersbelangen Zuid Westerpark en de Pijp hebben de vergadering dan ook verlaten. Deze zijn nu met een deel van de koepels bezig om een andere vorm van behartigen te organiseren.
HV Oost zal zich blijven inzetten voor de huurders van Amsterdam. Wij hebben uiteraard uw steun daarbij nodig. Maak uw Familie en vrienden Lid van de vereniging. Het is in ons aller belang dat we zo sterk mogelijk de vertegenwoordiging ingaan. Verdere info info@huurdersverenigingoost.nl
Blijf ons volgen op www.huurdersverenigingoost.nl, of iedere donderdag van 13.00 tot 15.00 uur op salto bewoners alert. Met vriendelijke groet uw bestuur

Verklaring verwijdering nieuwsbrief 5

Op verzoek van medewerkers van het Wijksteunpunt wonen. Heb ik besloten NB 5 van de site te verwijderen. De inhoud sta ik volledig achter. Maar was zeer zeker niet bedoeld als aanval op de medewerkers van wie ik in de afgelopen jaren keer op keer heb ervaren dat zij met hart en ziel bewoners trachten te ondersteunen. Ik heb het alleen over de directie gehad. En het is daar aangekomen dus is het doel bereikt.

Uw voorzitter

Bewoners winnen van Anti-kraak BV en Stadgenoot

De antikraakbewoners van de Platanenweg en Olmenweg, de zogenaamde Parooldriehoek, hebben hun hoger beroep tegen AK Holding BV (voorheen Antikraak BV) en Stadgenoot gewonnen. Hoera! Lees hier het Parooldriehoekarrest. De bewoners hadden volgens het Gerechtshof in 2011 dus een gewone huur overeenkomst met AK Holding BV. De bewoners zijn destijds dus ten onrechte gedwongen de woningen te ontruimen.

Destijds was Stadgenoot vastbesloten om de 90 antikraakbewoners in de Parooldriehoek op basis van hun in de maag gesplitste antikraak contracten van AK Holding op straat te zetten. Dit om vervolgens studenten te huisvesten op basis van (alweer tijdelijke) campuscontracten. De bewoners en Huurdersvereniging Oost hadden in 2011 een protestmars van de Parooldriehoek naar Stadgenoot georganiseerd. De studentenvakbond ASVA had, ter ondersteuning van de zittende bewoners, studenten opgeroepen de woningen in de Parooldriehoek te boycotten. Dit mocht echter allemaal niet baten en de bewoners raakten hun huizen kwijt. Verder lezen

Nieuw bewonersinitiatief dubbelglas in Tweede Oosterparkstraat

Vrijdagavond 21 december heeft Huurdersvereniging Oost (HO) een bewonersavond georganiseerd voor de huurders van een complex uit de Tweede Oosterparkstraat. De woningen van woningcorporatie De Key hebben allemaal enkelglas. Uit onderzoek van het Wijksteunpunt Wonen Oost en het Energieteam is gebleken dat door plaatsing van dubbelglas de woningen een labelsprong kunnen maken van label D, naar B!

Verder lezen

Verruiming van de Leegstandwet. Wat vind jij daarvan?

Stapje voor stapje wordt de Leegstandwet verruimd. Eerst van 3 naar 5
jaar, en nu wordt het onder omstandigheden zelfs mogelijk om een
gebouw tot maximaal 10 jaar tijdelijk te verhuren(wetsvoorstel 33436).
Het bijna ironische is dat in de memorie van toelichting te lezen is
dat  "wordt gewaarborgd dat geen uitholling van de huur (prijs)
bescherming optreedt in reguliere verhuurgevallen". Voor de zittende
huurders met een 'vast contract' is de rechtspositie nog prima
geregeld maar de  groep huurders zonder regulier huurcontract wordt
steeds groter.

Ook in Amsterdam-Oost: monumentenhuur onbetaalbaar

liesbeth "list" spies

Houdt dat mens nou nooit op? Liesbeth List aka Minister Spied kom er maar weer in! Huurwoningen in Rijksmonumenten krijgen in het WWS 50 (vijftig) extra punten bij, bovenop de schaarstepunten. Denk nou niet: “ik woon niet in de grachtengordel, daar heb ik niet mee te maken” Helaas: ook de klassieke arbeiderswoningen hebben inmiddels vaak een rijksmonumentenstatus. Neem het Betondorp of Jeruzalem in de Watergraafsmeer. Respectievelijk in de jaren 20 en jaren 50 gebouwd en sindsdien niet bijster goed onderhouden, maar wel erg monumentaal.

Gluurverhoging: GroenLinks aan zet

Demissionair Minister Spied is het niet gelukt de gluurverhoging door de Eerste Kamer te loodsen. De PVV die in de Tweede Kamer nog instemde is doet aan dit kadootje aan de vastgoedsector niet meer mee.

Haar en onze blik richt zich nu op Groen Links. De Tweede Kamerfractie tekende voor het Kunduz-accoord waar de extra 1% huurverhoging voor inkomens tussen de 34k en 43k mee dichterbij kwam. De extra gluurverhoging van 5% voor inkomens boven de 43k  leek toen al een feit, ware het niet voor de door de huurders van Amsterdam-Oost gewonnen rechtzaak. Er is nu een kans om deze onzinnige huurverhogingen helemaal van tafel te vegen, en laten we dan ook de Donnerpunten (aka de verhuisboete) meteen niet vergeten.

Of gaat GroenLinks -met de verkiezingen in zicht- toch de huurders verraden ? Wij wachten af…

Rochdale en Alvast veroorzaken anti-kraakmisère aan Afrikanerplein

Afgelopen zaterdag 21 april 2012 is de landelijke campagne ‘Weiger de controleur zet een ander slot op je deur!‘ van de Bond Precaire Woonvormen (BPW) van start gegaan. Ook in Amsterdam Oost heeft antikraak bewoonster Gabrielle, met hulp van de Huurdersvereniging Oost, haar voordeur slot vervangen om op die manier haar huisvrede en privacy terug te pakken van het anti-kraakbureau Alvast.

Verder lezen

Toch gluurverhoging? Maak bezwaar!

Het was even wachten, maar de minister is na het slechte nieuws natuurlijk meteen weer verder gegaan met de knuffelsessie met haar vastgoed-vrienden. Ook al heeft Spies inmiddels erkent dat het voor 1 juli niet meer gaat lukken om haar vienden de zakken te laten vullen de wet te wijzigen, bij wijze van service aan onze leden bijgaand een standaard bezwaarschriftje als de huisbaas zich toch moest melden met een gluurverhoging. Onderstaande bestandje kun je zo invullen en opsturen!

bezwaarschrift_extra_huurverhoging_GNU

Rechter verbiedt “gluurverhoging”

Het Kort Geding dat de Huurdersvereniging Oost voerde tegen de gluurverhoging is gewonnen. De naar schatting 1,5 miljoen keer dat de Belastingdienst sinds 1 februari verhuurders op de hoogte bracht van inkomensgegevens van hun huurders is dus door de rechter verboden.

De Huurdersvereniging Oost is van mening dat het negeren van de privacy in combinatie met het geldelijk gewin* van de gluurverhoging aantoont hoe snel dit kabinet geneigd is naar de pijpen van de verhuurders te dansen; zonder een integrale oplossing voor de problemen van de woningmarkt na te streven.

Nalezen? Zie: Uitspraak_kortgeding_Gluurverhoging_13april2012

* Het geldelijk gewin: als 15% van 1,5 miljoen van deze huurders jaarlijks een extra huurverhoging van 5% opgelegd krijgt en je een gemiddelde huur van 555 euro aanhoudt, dan levert dat dit jaar bijna 75 miljoen op, volgende jaar 150 miljoen, daarop 225 miljoen etc.

Kort Geding tegen “gluurverhoging”

Huurders drie keer gepakt!

Vandaag veel aandacht voor het Kort Geding dat door een aantal leden van de Huurdersvereniging Oost is opgestart tegen de “gluurverhoging”. Bij de NOS, Parool, Nu en  AT5.

De inmiddels minderheids-gedoogcoalitie is dan vandaag hopelijk voor het laatst bij een in het Catshuis, maar Donner heeft enkele maanden terug voor zijn vertrek naar de Raad van State een paar tijdbommen achtergelaten voor de huurders van Nederland.

Verder lezen

Op de bres voor buurtcentrum de Valreep.

Wel meer dan tweehonderd bewoners van Oost en andere sympathisanten zijn afgelopen 19 maart naar de Raadsvergadering gekomen om hun steun te betuigen aan het  buurtproject ‘Op de Valreep’.  Door middel van gebruik te maken van een inspreekbeurt heeft ook de Huurdersvereniging Oost haar steun uitgesproken voor dit subsidieloze buurtcentrum voor en door de buurt.

Verder lezen

Stadsdeel Oost handhaaft op WAT??!

Het is tijd om op deze site van Huurdersvereniging Oost aandacht te geven aan het volgende. ‘Op de Valreep’ is een interessant buurt- initiatief wat alweer enkele maanden
bestaat in het voormalige Dierenasyl helemaal aan het eind van het polderweggebied, wat tegenwoordig Oostpoort heet. Het Stadsdeel Oost wil dit buurtinitiatief echter een stok
in de wielen steken met een bouwstop op straffe van een dwangsom van €25.000 tot 500.000, omdat zij het gebouw schade zouden toebrengen en brandonveilig zouden maken. Wat betreft de Huurdersvereniging is dit volledige kul van het Stadsdeel!

Verder lezen

Strafwerk voor commissie wonen (inspraaktekst 28-11-2011)

Inspraakronde bij de commissie wonen huurdersvereniging Oost

Voorzitter, geachte leden van de commissie.

Als huurdersvereniging Oost voelen wij ons geroepen een woordje tot u te richten betreffende Vrolikstraat 268-296.

Zoals u wellicht bekend is er door de woonbond een draagvlakonderzoek gedaan welk door ’s Winters Binnen en de portefeuillehouder gewc-eend is .